Wonen

Het behouden en verbeteren van onze leefomgeving is voor N-VA de essentie van het ruimtelijk beleid. Het is zoeken naar de verzoening met de economische groei, en de veranderingen die daarmee gepaard gaan. Een gezonde en aantrekkelijke omgeving is een cruciale randvoorwaarde voor economische ontwikkeling.

N-VA wil betaalbare bouwgronden ontwikkelen en daarnaast de gemeentelijke premies uitbreiden voor renovatie van bestaande woningen en leegstand ontmoedigen. Daarnaast wil N-VA ijveren voor alternatieve woonvormen voor senioren en hulpbehoevenden.

Die woonwijken moeten daar komen waar het logisch is. Aldus niet in waterzieke gronden.

De woonkernen zien wij een stuk groener weliswaar rekening houdende met de noden van de lokale middenstanders.

Molbiliteit en verkeerveiligheid dienen te worden herbekeken: o.a. in Boezingestraat en Poelkapellestraat waar zwaar verkeer doorgang vind zonder fietspaden evenals het uitwerken van een plan voor verbeterde fietspaden en wandelpaden, ook voor minder mobiele mensen en kinderwagens.

Nieuws over dit onderwerp