Landbouw

N-VA wil een goede samenwerking met de buurgemeenten om de problemen, waarmee de landbouw geconfronteerd worden, beter te kunnen aanpakken. Hierbij zien wij ook een actieve rol voor de landbouwraad.

Land en tuinbouwers betrekken in een toekomstig beheer landschap en open ruimte en een gezamelijke visie ontwikkelen door op een doordachte plaats bomen aan te planten. I.p.v. her en der bomen aan te planten lijkt 1 lokatie ons meer aangewezen want een bos(je) ontbreekt in onze gemeente.  Dit moet eveneens ruimte bieden voor de jeugd en wordt dus best op een welgeplaatste en doordachte locatie ingepland.

Door de toename van grotere landbouwmachines is de uitbreiding van de uitwijkstroken een element dat kan leiden tot wederzijds begrip tussen landbouwers en andere groepen van de inwoners. N-VA wil proberen diverse initiatieven in die zin te ontplooien die land & tuinbouw in contact brengt met de niet-landbouwers en aanstuurt op wederzijds begrip.