Kinderopvang in de kerk van Poelkapelle: Kerkpoel en alternatieve waarheden

Op 2 mei 2017, over deze onderwerpen: Gemeenteraad, Leven, OCMW-raad, Onderwijs, Veiligheid

Buitenschoolse kinderopvang in de kerk van Poelkapelle: Kerkpoel en alternatieve waarheden

Twee jaar geleden stond in de krant dat de buitenschoolse kinderopvang “bko” in de kerk van poelkapelle zou ondergebracht worden, en dat de zaak zeer zeer dringend was, in het belang van de kinderen.

Het moest en het moest allemaal zo dringend zijn, in verlofperiode holderdebolder architecten (1stuk) raadplegen ,…. en dan nu spreken ze over  “2019, na de volgende verkiezingen”.

Wij dachten dat alles reeds onderzocht werd tot op het bot, en met het taakstellend budget, alles klopte, alles was duidelijk,... althans zo werd het ons meer dan eens voorgesteld. De oppositie werd verweten de zaak  te blokkeren en te verzuren, net alsof wij dat zouden kunnen als we nooit iets mogen weten.

Een mooie zaak is het alleszins tot nu toe, want wat blijkt: er is niets, niets, en nog eens niets, behalve studiekosten en studiekosten en nog eens studiekosten De stand van zaken is dat er onvoldoende geld is.

En à propos, de meerderheid beslist om de BKO in de kerk onder te brengen zonder overleg  met enig  bewoner van Poelkapelle,  5 werkgroepen oprichten  en niemand van de oppositie van poelkapelle uitnodigen, al was het maar in 1 werkgroep. Spijtig niet?

Zijn er alternatieve nevenbestemmingen onderzocht?  Is er een draagvlak bij de bevolking? Nee? Ware toch zinvol?

we stellen vast dat het gaat om 1 kerk, die we met z’n allen moeten betalen. Maar om wat zand in de ogen van de bevolking te strooien en de bedragen wat kleiner te laten lijken, gaat de meerderheid hier echt ongelooflijk knoeien en de zaak splitsen in brokken tot ze over de brokken zal vallen.

De kerk renoveren kost nu al meer dan het voorziene budget, en we moeten nog enkele fasen doen. Liturgische ruimte zal vernieuwd worden, nog voor buitenmuren en na bko, geen mens die het weet; buitenmuren na bko of voor bko of na liturgische ruimte, weten jullie het ??

Wist u dat deze bestuursploeg tot op heden reeds minstens (voor zover wij hebben kunnen achterhalen) 11 architecten, ingenieurs, studiebureaus, landmeters, binnenhuisachitecten heeft aangesteld? gratis omdat “wij-gevoel” aan te wakkeren? wij doen echter vaneigens niet mee!

Het gaat , zonder zever , om 1 project, onze kerk. Je moet de sommen optellen, want we moeten met z’n allen de kosten dragen, …. En dat zal ons ongeveer 2000 euro per gezin kosten!

nieuwleven@kerk heeft nog een bijkomende alternatieve waarheid van formaat De kerk kan zonder bijkomende ingrepen niet voldoen aan deze strenge brandveiligheidsvoorschriften Deze zaken kwamen een jaar geleden aan het licht zodat een bijkomende studie (nog maar eens) moest gebeuren.

De studie zegt het evenwel anders: “ er zijn belangrijke afwijkingen in het ontwerp tov de wetgeving”. Het verschil is subtiel in opmaak. Wij lezen “de plannen voldoen niet aan de wetgeving” !!!!!!!!!!   En laat ons duidelijk zijn, die wetgeving is niet veranderd de laatste jaren, en al zeker niet sedert de aanvang van de opdracht. Dus is het ontwerp verkeerd, en nu gaan ze dat oplappen. Op wiens kosten? Normaal op degene die de fout gemaakt heeft, denken wij toch. Maar nee, tis alweer op ons kosten dat er wordt afgerekend ...

Heer, laat deze kelk aan ons voorbijgaan.

Hoe waardevol vond je dit artikel?