Nieuws uit de gemeenteraad Woningtypes schiethoek?

Op 6 januari 2017, over deze onderwerpen: Gemeenteraad, Projecten

Het woonproject Schiethoek in Poelkapelle is gelegen tussen de Brugseweg, Oude Bosweg en Langemarkseweg en is grotendeels gelegen  in woonuitbreidingsgebied.

De gemeente  heeft in 2015 de opdracht gegeven aan de WVI en de Mandel voor de realisatie van deze verkaveling. De Mandel heeft het architectenbureau Project Team uit Roeselare geselecteerd om de huurwoningen in de Schiethoek te ontwerpen.

In de gemeenteraad van september vroegen we aan de meerderheid naar de stand van zaken betreffende de verkaveling. Welke soorten woningen worden er ingepland? We waren verwonderd dat het merendeel van de 80 woningen sociale huurwoningen zou worden.

Een gezonde mix van huurwoningen en kavels is aangewezen,  wetende dat Poelkapelle ruimschoots voldoet aan het sociaal objectief betreffende aanbod sociale woningen. Jonge gezinnen zijn ook geïnteresseerd in betaalbare kavels. N-VA Langemark Poelkapelle hamert op een gezonde mix van zowel koop- en huurwoningen. Daarbij moet er ook rekening gehouden worden met woningen voor minder validen. Is er een mogelijkheid de zone toe te kennen aan bouwpromotoren i.p.v. de WVI?

In de volgende gemeenteraad  kregen we dan toch de melding dat de WVI rekening houdt met de opmerkingen. Nu kregen we de plannen op papier: In het woonuitbreidingsgebied is ruimte voor verschillende doelgroepen:

32 kavels (1 gesloten, 28 halfopen en 3 open bebouwing)

37 huurwoningen waarvan 7 aangepaste woningen  voor mindervaliden

9 koopwoningen